Stravování

Domov důchodců Rokytnice nad Jizerou

Kuchyň

O zdravou stravu klientů i zaměstnanců se stará tým kuchařů ve spolupráci s nutriční pracovnicí a klienty.

Vaří se v moderní kuchyni ve vedlejší budově Domova, která je s hlavní částí propojena budovou jídelny.

Jídelna

Domov disponuje bezbariérovou jídelnou, která se nachází v samostatné přízemní části komplexu, sousedí s hlavní částí Domova a s budovou kuchyně. Do jídelny docházejí zejména mobilní klienti na snídaně, obědy a večeře. Jako nejprostornější místnost domova slouží jídelna i jako prostor pro konání kulturních a společenských akcí určených všem klientům domova.

Detaily stravování:

  1. Klient odebírá stravu podle stravovací jednotky za stravu normální 3–4× denně ve složení: snídaně, oběd, večeře.
  2. Klient má právo na dietní stravu, určí-li ji ze zdravotních důvodů lékař.
  3. Setkání se šéfkuřem se koná 1× měsíčně.
  4. Každý klient může:
    • účastnit se tohoto pravidelného setkávání
    • ovlivňovat svým přáním složení jídelního lístku
    • mít připomínky ke kvalitě podávané stravy
    • má právo na to, aby jeho připomínky byly vyslyšeny, bylo o nich jednáno a k nim příhlíženo při sestavování jídelníčku i hodnocení kvality podávané stravy
  5. Klient má právo vybrat si oběd v den svých narozenin.
  6. Klient má právo se stravovat v jídelně, v případě zdravotních potíží si nechat podat stravu na pokoj. V případě neschopnosti najíst se sám, může být klientovi strava podávána do úst pečujícím personálem.
  7. Klient má právo se rozhodnout, jakou stravu a v jakém množství bude přijímat.
  8. Z důvodu organizace práce personálu je určeno časově rozmezí, kdy je podávána strava:
    • Snídaně ... 7:30 - 10:00
    • Oběd ... 12:15 - 14:00
    • Večeře ... 17:30 - 18:30
  9. Klient, který se opozdí nebo se rozhodne jíst v jinou dobu, má právo neodebranou stravu do vydávání dalšího jídla dostat.
  10. Během celého dne je v kuchyni klientů k dispozici pečivo, které si mohou klienti sami v případě potřeby nabídnout.
  11. V kuchyni klientů si klient může uvařit pro sebe nebo návštěvu nápoje, uložit potraviny do lednice a uvařit nebo ohřát po dohodě jednoduchá jídla. Po použití musí kuchyň zanechat v původním stavu.
  12. Pravidelné individuální vaření klientů není možné z důvodů:
    • bezpečnosti klientů vzhledem k jejich stavu soběstačnosti, pro který jsou přijímáni,
    • stavebních úprav a zařízení domova, které nepočítají s pobytem soběstačných klientů, kteří nejsou naší cílovou skupinou.
  13. V případě pobytu mimo domov je možné si stravu odhlásit. Klientovi je poté navrácena částka za cenu potravin, nikoliv však režijní náklady. Odhlášení stravy je nutné nahlásit personálu minimálně den předem.

 

Logo Domov Důchodců