Stravování

Domov důchodců Rokytnice nad Jizerou

Jídelna 1
Jídelna 2
Jídelna 3
Jídelna v rámci patra

Kuchyň

O zdravou stravu klientů i zaměstnanců se stará tým kuchařů ve spolupráci s nutriční pracovnicí a klienty.

Vaří se v moderní kuchyni ve vedlejší budově Domova, která je s hlavní částí propojena budovou jídelny.

Jídelna

Domov disponuje bezbariérovou jídelnou, která se nachází v samostatné přízemní části komplexu, sousedí s hlavní částí Domova a s budovou kuchyně. Do jídelny docházejí zejména mobilní klienti na snídaně, obědy a večeře. Jako nejprostornější místnost domova slouží jídelna i jako prostor pro konání kulturních a společenských akcí určených všem klientům domova.

Detaily stravování:

  1. Klient odebírá stravu podle stravovací jednotky za stravu normální 3–4× denně ve složení: snídaně, oběd, večeře.
  2. Klient má právo na dietní stravu, určí-li ji ze zdravotních důvodů lékař.
  3. Setkání se šéfkuřem se koná 1× měsíčně.
  4. Každý klient může:
    • účastnit se tohoto pravidelného setkávání
    • ovlivňovat svým přáním složení jídelního lístku
    • mít připomínky ke kvalitě podávané stravy
    • má právo na to, aby jeho připomínky byly vyslyšeny, bylo o nich jednáno a k nim příhlíženo při sestavování jídelníčku i hodnocení kvality podávané stravy
  5. Klient má právo vybrat si oběd v den svých narozenin.
  6. Klient má právo se stravovat v jídelně, v případě zdravotních potíží si nechat podat stravu na pokoj. V případě neschopnosti najíst se sám, může být klientovi strava podávána do úst pečujícím personálem.
  7. Klient má právo se rozhodnout, jakou stravu a v jakém množství bude přijímat.
  8. Z důvodu organizace práce personálu je určeno časově rozmezí, kdy je podávána strava:
    • Snídaně ... 7:30 - 10:00
    • Oběd ... 12:15 - 14:00
    • Večeře ... 17:30 - 18:30
  9. Klient, který se opozdí nebo se rozhodne jíst v jinou dobu, má právo neodebranou stravu do vydávání dalšího jídla dostat.
  10. Během celého dne je v kuchyni klientů k dispozici pečivo, které si mohou klienti sami v případě potřeby nabídnout.
  11. V kuchyni klientů si klient může uvařit pro sebe nebo návštěvu nápoje, uložit potraviny do lednice a uvařit nebo ohřát po dohodě jednoduchá jídla. Po použití musí kuchyň zanechat v původním stavu.
  12. Pravidelné individuální vaření klientů není možné z důvodů:
    • bezpečnosti klientů vzhledem k jejich stavu soběstačnosti, pro který jsou přijímáni,
    • stavebních úprav a zařízení domova, které nepočítají s pobytem soběstačných klientů, kteří nejsou naší cílovou skupinou.

Adresa


Domov důchodců
Dolní Rokytnice 291
Rokytnice nad Jizerou
512 44
Logo Domov Důchodců